fredag 27 november 2009

Vilket husdjur?

Jag är ett djur... Här får ni några fakta om mej och sen vill Matte att ni ska gissa vad jag är.


☺När någon kommer hem till oss så springer jag och möter personen i hallen med svansen i vädret och lite ljud.

☻När någon okänd går i trapphuset så står jag vid ytterdörren och morrar ljudligt.

☺När min familj sitter till bords finns jag oftast under bordet, trängs med deras fötter och tigger mat.

☻Jag har lång päls som måste kammas, ibland blir jag så tovig så jag måste rakas fläckvis (då ser jag förjävlig ut) och jag har klor som måste klippas regelbundet.


Matte hälsar att hon avslöjar vilket av familjens husdjur jag är under dagen imorgon!

2 kommentarer:

Beast sa...

Har ni en hund förklädd till katt?

Shannara sa...

Precis... alldeles rätt och riktigt... =)

Kul att du gissade. synd att inte fler gjorde det.