torsdag 26 november 2009

Stormammans LYX

Ikväll har jag haft en lyxig kväll.

Tänk, för några år sen så skulle jag knappast ha ansett det LYXIGT att gå på föräldramöte i två timmar.

Två timmar utan barn och i vuxet sällskap!!!

Men vägen för att få förmånen att komma utanför dörren utan bebisen i ett par timmar har varit kantad av två dagars mjölkpumpande. Två fina flaskor har jag fyllt med mjölk genom att pumpa samtidigt som jag halvt suttit/halvt legat som en ostkrok på på en säng och ammat.

Bröstmjölk är, för er oinvigda, väldigt kladdigt. Det är ungefär som sockervatten. När man pumpar så läcker det gärna lite (hälften) bredvid och man får byta både kläder, överkast och sängkläder.

Pappa2 kom hit för att ta hand om ungarna då jag var borta. Instruerade honom i konsten att värma bröstmjölk och visade på vilken flaska som var äldst OM nu bebis mot all förmodan skulle bli hungrig.

Planen var nämligen att fylla upp Godingen vid sex så att han skulle stå sej i tre timmar, vilket är det kortaste tidsintervallet han brukar ha mellan klunkandet, och sen refilla honom när jag kom tillbaka hem och han skulle sova för natten.

Det var Mammans plan alltså, men Godingen hade en egen plan som löd:

♥Ät klockan halvfyra
♥Somna halvfem och sov över matningen som Mamman har planerat
♥Vakna en stund efter att Mamman lämnat hemmet då Pappan försöker utfodra de andra huliganerna och har händerna fulla
♥Bli serverad flaska av Pappan
♥Bit i flaskan
♥Skrik som en stucken gris och vägra äta
♥Svält i tystnad tills Mamman kommer hem och KRÄV då fram matdunken på studs

Kräsen unge. Tänk vad mycket kläder jag hade hunnit vika om jag vetat att han tänkte vägra. Hmpf... Älskade skitunge, han vet redan att det är Mamma som är BÄST! ;)

1 kommentar:

Lilla a sa...

Med sex barn så förstår jag att livet mer ofta än sälla är lite kaotiskt! Måste säga att din sida är en av de snyggaste jag har sett. Coolt att fjärilen är kvar på samma ställe även om man går upp och ner i dokumentet.

Titta gärna in hos mig på gladdagboken.se och ge lite tips för hur jag kan bli lite bättre.

/Lilla a