onsdag 25 november 2009

Idag är jag glad för att...

Idag är jag glad för att jag alltid packar ihop de använda blöjorna till små paket!

När det var dags att hämta småbarnen så knöt jag blöjpåsen och lyfte ur den ur papperskorgen. Hann ungefär utanför hinken med påsen så ramlade alla blöjor, balsamflaskan, clementinskal och en tom tandkrämstub ut över barnens golv.

Samlade ihop, hjälpte Minibatman att knäppa jackan och satte Godingen i selen på magen. Rusade ut genom dörren, ryckte med mej den nya påsen på vägen. Ner för en trappa, rundade räcket, kände hur alla blöjor rasade ut över mina fötter samtidigt som jag påbörjade nedstigningen av den andra trappan.

Tandkrämstuben hade naturligtvis fastnat mellan spjälorna i räcket och skurit upp påsen.

"Ingenting är så enkelt som det ser ut" //Murphys lagar, nr:2

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Ha Ha, skrattar än en gång igenkännande... Vilka vackra bilder du har Shannara Kram

Mooki sa...

*skratt* Känner verkligen igen det där. Och det händer ALLTID när man har bråttom