lördag 7 november 2009

Sötade fötter

Minibatman är här idag med och jag har beslutat att vi ska gå ut och leka trots det deprimerande vädertillstånd som råder ute.

Kämpar för fullt med att för det första få på alla barn de vanliga innekläderna, få alla att gå på toa och så vidare...

När jag satt på Snufflan strumpor så säger jag lite svävande att idag får vi nog ta sockor på i gummistövlarna och sen skyndar jag vidare för att få ner Godingen i en ny blöja.

Efter en stund undrar jag var lillan tog vägen, tassar runt i lägenheten och letar efter henne och känner på mej att något skumt är i görningen. Hittar henne på golvet i köket, med en fot i en hög strösocker.


"VAD GÖR DU?" Frågar jag henne med sträng röst.
"Jag har ju socker på fötterna mamma, men det känns som sand i stövlarna, varför ska jag ha det för?" Får jag till svar...

Så kan det gå när man tror att en tvååring vet allt! =)

Inga kommentarer: