måndag 30 november 2009

På bar gärning

Jag fascineras av människor som inte skäms för sitt "snuskiga" beteende.

De kan fisa offentligt, rapa högljutt på restauranger och klia sej i baken obehindrat.

Ok, ni känner er säkert frigjorda på ert underliga vis, men vi medmänniskor kanske tycker att det bör finnas ett mått på HUR mycket man ska få stå ut med. (och nej, jag är INTE pryd av mej)

Jag menar, ingen vill att man ska röka offentligt, men lägga av pruttar som det borde vara gaslarm på är helt okej! Ooops, kanske inte årets bästa jämförelse, ber om ursäkt för det, man dör ju inte av att passivt dra i sej gaserna som är ett resultat från någon annans lunch bestående av vita bönor som kommer ut bakvägen.

Sen finns det en hel massa människor, de flesta vill jag nog påstå, som gör allt det där med. Rapar, fiser, petar näsan och kliar rumpen, men de försöker i alla fall dölja det.


Som mannen i bilen bredvid, vid stoppskylten häromdagen. Han grävde riktigt djupt i sin näsa, hittade något trevligt som han undersökte noga. Sen vred han på huvudet och fick syn på mej som oförskämt och ogenerat stirrade vidare och flinade lite lätt.

Jag har ALDRIG sett den röda nyansen hos någon människa tidigare som killen bredvid antog då han insåg att jag stirrat under hela hans förfarande!

Inga kommentarer: