torsdag 5 november 2009

När en karl blir riktigt förkyld...

Ja ni vet hur karlar är ;) Men jag lovar er att skiten jag drabbats av nu ger mej gråa hår och skulle förmodligen ta död på vilken karl som helst... hehe

Jag blir bara sjukare och sjukare, inte i huvudet dock, där är jag redan så sjuk jag kan bli.

Det började för en vecka sen med hög feber och huvudvärk under ett dygn. Sedan fick jag ont i halsen, men bara lite. Det onda stegrades i samma takt som jag blev allt slemmigare i halsen och hostan tilltog.

Nu har halsontet nästan släppt, men slemmet i halsen och det rinnande, tjocka snoret finns alltjämt kvar. Som en tjock klump i halsen som gör det svårare att andas.

I förrgår började jag få träningsvärk i magen, eller ja, det känns som så i alla fall... Nu har jag även ont i rygg och ben.

Så denna morgon vaknade jag med klåda över hela kroppen, flammiga utslag, svullna händer, tredubbelt tjocka ögonlock och värk i händer och fötter, likt en allergisk reaktion. Hostan har stegrats till "krupphosta" och nacken känns stel och öm.

Nu är det färdiggnällt här. =)

Men kan någon berätta för mej vad det är för udda förkylning som drabbat mej?

"Gift er inte förrän ni sett varandra dunderförkylda"

2 kommentarer:

Sofia sa...

Eller gift er inte förrän ni har haft magsjuka-samtidigt:)

Anonym sa...

Nu gör du mig rädd, jag har haft precis samma "sjuka" som dig fram tills slemmet. Idag släppte halsondet och jag låter bara som en hes whisky-pundare, men börjar nu få ont i kroppen.
Håller verkligen tummarna för att jag inte har samma "otur" som dig.