tisdag 3 november 2009

Vaccination


Inte med influensavaccin och inte på mej, men på min lilla goding.


Två sprutor fick han idag efter att storebror tagit sej genom alla delar av sitt ”prov”. Första sprutan, inte ett knyst. Andra sprutan, ett gällt knyst efter att plåstret kommit på. I tre sekunder varade det och sen var han sitt glada jag igen.


Passade på att diskutera lite med bvc-sköterskan om vaccinet mot svinisen. Jag trodde att jag var säker på att vi inte ska vaccinera oss, men jag velar och vacklar fram och tillbaka. Det är så svårt att få en bra överblick över det hela.


Ja-sägarna är ju bara så JA och nejsägarna bara så NEJ. Det verkar inte finnas något mellanting. Jag vill ju diskutera och jag vet ju att det är ganska rimligt att båda ja- och nejsidan har fel... Sanningen borde ligga i mitten. På en LAGOM nivå...


Ni vet sådär lagom som bara vi svenskar kan vara! Haha


”De små förälskelserna är som vaccin mot den stora kärleken”


1 kommentar:

Sivan sa...

Det är svårt...har bestämt att barnen ska få den. MEN jag kan ändra mig om jag får ny info.....