torsdag 5 november 2009

Nya erfarenheter


Ytterligare tre saker har jag lärt mej idag.

1. När mamman är hes löper barnen amok. Plötsligt fungerar inte öronen alls. Den förlorade hörseln tycks dock omvandlas till ren energi som ramlar ner i ben och armar på barnen som sedan med ljusets hastighet springer runt, runt, runt i lägenheten och river allt i sin väg.

2. Lämna aldrig en tvååring och en fyraåring ensamma i vardagsrummet då de tuggar tuggummi. Det slutar i katastrof och total tuggummisanering. Någon som vet hur man får bort tuggummi på obehandlad furu??? Och kan någon förklara HUR två små tuggade extra kan vara överallt på en yta av 30 kvadrat.

3. Det hjälper INTE att bada barnen ett och ett, det blir fortfarande en swimmingpöl av badrummet. Dessutom bildas en vattenrutschkana i hallen på grund av skytteltrafiken in och ut ur det minimala badrummet som övriga barn står för.

1 kommentar:

KIKI sa...

Det där med badvatten ut i hallen...känner jag igen...det var när mina tre stora var små...och deras kompis Marcus badade så att 2m ut i hallen vare heltäckningsmattan genomblöt!! Så jag och min väninnna Ullis tog helt enkelt och rev ut hela mattan!! Ha ha ha
Ha det godis
KRAM