måndag 9 november 2009

Kärlekens färg är grön

Resten av dagen har varit ganska lugn. Jag har hunnit få undan en hel massa småsaker, papper och annat krafs. Haft besök av min kusin och söta tremänningarna, skönt att fördriva lite tid.

När småkillarna hade städat sitt rum sprang de över till goa granntösen för att leka. Efter en stund kom min Puddeludding hem med en jättefin teckning till mamma och en stund senare kom Snotti hem med en teckning i ansiktet och ett stort leende på läpparna.

Glatt deklarerade han för alla som ville höra att han minsann pussat på granntösen och fått en kram och nu är han så kär så kär.

Kärlek är trevligt, grönt ansikte mindre trevligt... Speciellt dagen före fotograferingen. Nu har jag tvättat med både tvål och olja, men färgen sitter där den sitter... Jag ger upp! Det är inte meningen att barn ska vara fläckfria och rena ens en dag om året. Tur jag har världens vackraste ungar i alla fall!!!

Nu ska jag kolla på "Ullared" på femman och se vad det är för skräp. Jag älskar visserligen att shoppa på Ullared, men går det att göra bra tv av?

Ullaredsklädda ungar! Me like...

Inga kommentarer: