lördag 7 november 2009

Fixa fotofejset

Varje höst infinner sej ett magiskt datum för alla som har barn på någon form av skola. Ju närmare detta datum man kommer desto mer försiktig blir man med barnens ansikte och saxar göms väl om man råkar ha små barn. Det är inte helt kul om ett barn får för sej att snygga till luggen på sej själv eller syskonen faktiskt... Jag lovar! Jag svär! Jag VET!

Läppar smörjs så de inte ska bli nariga och barnen manas att ta det lugnt på ett annat sätt än annars. Inte bråka, inte ramla och slå i huvudet och gud förbjude om någon skulle rivas i ansiktet.

Nåväl. På måndag är det dags på förskolan här och jag har smörjt nariga läppar och kinder och sett till att hålla naglarna kortklippta. Hmmm... Inte för att barnen här någonsin har rivit varann i ansiktet, men det ska ju vara en första gång för allt med.

Med bara några få dagar kvar så kom Snotti hem från förskolan och naturligtvis har en av de andra pojkarna tagit tag i hans kinder och nupit så hårt så att grabben hade att blåmärke på kinden. Idag så passade han på att ramla ner från ett staket och skrapa sin haka för att fullborda looken.

Puddeludding har idag slagit rekord i att slicka sej om munnen de två timmar vi befann oss utomhus och skaffat dej en alldeles egen Clownmun.

Det tredje lilla förskolebarnet jag har hemma har inte världen varit nådig mot idag. Först fick hon en fullträff på höger kind av en svingande gunga med en storebror på och sen lyckades RQ smälla till henne med Wii-dosan över den andra kinden då vi bowlade. Tur att hon fick en smäll på var kind... Så det inte ser ojämnt ut på skolfotot menar jag. ;)

”En olycka kommer sällan ensam”


Inga kommentarer: