torsdag 19 november 2009

Synas i kanten

Ännu ett föräldraprov avklarat. Tänk om jag vetat innan jag skaffade barn hur ofta man synas i kanten som förälder...


”Äter ni godis?” Undrar tandläkaren som del ett av provet

”JA” Svarar ungarna i kör

”När äter ni godiset då?”

”På lördagar ju” (Tack och lov, Mamman fick ett plus i kanten)

”Äter du välling ur flaska fortfarande lilla gumman?” Frågar tandläkaren vidare

”Ja, varje frukost och i sängen när mamma sjunger” Får Snufflan blygt fram medan hon kikar under lugg.

”Du borstar väl hennes tänder efter vällingflaskan på kvällen?” Utbrister tandläkaren med en sträng blick på Mamman

”Ja, såklart” Ehrm...

”Och ingen saft ur flaska?” Går hon på, fortfarande vänd mot Mamman

”Nä, nä” (Ännu ett plus i kanten för Mamman)

”Borstar mamma eller pappa era tänder varje morgon och kväll?” Säger damen, nu vänd mot Snotti och Snufflan igen

”NEJ” Nära på skriker de... (och mamman får en sådan där sträng blick från tandläkaren igen, gulp)

”Jag måste ju borsta själv, mamma kan ju inte, hon gör bara fel. Fast hon brukar få borsta lite när jag är klar.” Skyndar sej Snotti att tillägga (snygg räddning grabben, Mamman kan pusta ut).

”Hur är det med nappen då, Snotti?”

”Jag slutade i sommar med den” Svarar han stolt (och Mamman får ännu ett plus)


Lämnade tandbesiktningen med mvg för båda barnen, vilket innebar att jag kan hålla huvudet högt ett tag till! =)


Inga kommentarer: