tisdag 24 november 2009

Stalker i kassan på Maxi

Att söka jobb hos ICA maxi eller kvantum på nätet kräver sin kvinna. (eller man för den delen)

Har ni någon gång kikat in på en sådan arbetsansökan? Det har jag...

På ett ställe i ansökan vill de att man ska nämna tre kända människor som man tycker har stark utstrålning.

Ursäkta mej, men jag undrar faktiskt hur den frågan är relevant för att få sitta i kassan eller stycka kött (eller vad man nu söker för tjänst)?

Jag kan gå med på att behöva svara på om jag tränar regelbundet, en sund livsstil är ju ett plus för att orka med de situationer man kan ställas inför på arbetsplatsen och i livet i övrigt. Likaså om jag är rökare eller om jag tolererar att man drogtestar mej.

MEN menar man alltså att jag behöver ha en inblick i kändisvärlden för att plocka varor? Ska jag behöva köpa en skvallertidning som hjälp för att analysera de kändisar som finns i vår värld för att sedan kunde svara på frågan? Eller menar de att man kan nämna en kändis vars karaktär man tycker har en stark utstrålning?

Jag antar att man till kändisar räknar in framgångsrika personer inom både Sport, Politik, Musik och Tv/Film (och kanske även andra kategorier).

Vad ska jag ta mej till? Jag är ett hopplöst fall! ;)

Jag kollar inte på sport, jag är inte intresserad av skvallertidningar, jag läser knappt nyheterna för sjutton... Lyssnar dock på musik, massor av musik, men inte vet jag något om artisterna för det (vet knappt vem som gjort vad eller vad låtarna heter, sådant får Mi hålla koll på åt mej).

Jag har fullt upp med att LEVA mitt liv, vill inte slösa den dyrbara tiden på att ta reda på vilka kändisar jag beundrar.

Går det bra att svara ”Ska jag behöva köpa en skvallertidning för att få jobba hos er?” tror ni?


3 kommentarer:

Caroline sa...

Verkligen helt sjukt, förstår inte alls relevanten i den frågan. Är det för att man ska ha ngn slags förmåga att analysera människor då eller vad??? Tror knappt det är sant, man får väl svara "ICA-stig i reklamen" eller typ inte!

Anonym sa...

Den du beundrar och ser upp till visar vem du är som person.

Anonym sa...

Roligt jag googlade på "Kändisar stark utstrålning" bara för att jag just sitter och fyller i en ansökan på ica maxi! Så kom jag in på din blogg. Det är verkligen jobbigt!! Jag får lite smått panik över frågorna de ställer...vad ska man svara för att få ett jobb typ :P