torsdag 5 november 2009

Strumptvättande spindlar


”Titta mamma, den snurrar ju nu” utbrast en glatt förvånad Snuffla när vi i den tidiga morgonen äntrade tvättstugan. Och rätt hade hon. För första gången på sex veckor har jag kunnat tvätta på en normal nivå. =)


Och så en kort varning till mitt sms innan jag fortsätter... Du vill INTE se bilden längre ner i detta inlägg så när du ser kanten på fotot dyka upp, blunda och scrolla. ;) Detsamma gäller nog dej Syster1.


Inte nog med att vi nu har två fungerande maskiner, vi vaknade också upp till en vit värld i morse... Till alla barnens, utom RQ:s (för resten så räknar hon sej inte till barn ändå längre), stora glädje! Mindre lyckosamt att mamman vaknade sjuk som ett skrälle och inte orkar besöka magin med de små.


Precis utanför vår tvättstuga finns lämningar, fortfarande fulla av soten från branden, efter de små, otäcka, åttabenta varelserna som huserar i källaren. Sen påstår folk att de där utomjordiska skapelserna inte gillar fuktiga miljöer. Nä, men visst. De är bara i tvättstugan för att tvätta alla sina strumpor.


Jag är inte paniskt rädd för dem, men måste tillstå att jag inte finner det särskilt tillfredsställande att vakna av att något kryper, trippar och steppar med åtta klibbiga fötter över ansiktet efter att man bäddad i sängen med de rena sängkläderna som bara ett par timmar tidigare hängt på tork i tvättstugan.


Hur många av er scrollade ner för att se bilden innan ni läste klart inlägget? *ler* Det är bra att vara nyfiken!


"Om man inte frågar får man inget veta"

Inga kommentarer: