fredag 27 november 2009

Been there, done that

För fyra månader sen (och en dag) låg jag inne i en förlossningssal, sög i mej lustgas och fräste till barnmorskan att känna så jag var helt öppen eftersom jag ville krysta. Strax efter kom lilla Godingen upp på min mage. Han såg lite fundersam ut, tittade sej storögt omkring...

Igår, exakt fyra månader efter hans födelse skulle han få smaka gröt för första gången.

Högtidligt slängde mamma ihop lite havregröt, fixade fram kameran och placerade bebisen i barnstolen.

Höll försiktigt fram skeden med ena handen och var beredd med kameran i andra handen. Petade in lite gröt, knäppte ett par kort.

Lillen tittade först på mej med exakt samma min som då han för första gången såg dagens ljus. Sen körde han gröten ur munnen med tungan och tittade på mej som om jag vore jordens största idiot.

”Va f-n, morsan, menar du med att trycka in det där i munnen på mej? Har du helt förlorat förståndet?”

Hmmm... Försökte peta in en liten sked till i munnen, men den var så stängd som den kunde bli.

”Lägg av nu va morsan, det räcker. Been there, done that liksom... Fram med den RIKTIGA maten nu! Hiva hit mjölkdunken!”


1 kommentar:

Fröken Uppochner sa...

Jag förstår plutten. Havregört är äääckliiigt! Varför ska alla morsor(?) köra med havregröt.. Nä, kokta potatis + rotfrutker och mosa det är ju göö gott!;-)

Säger jag som inte har några barn! Haha!