lördag 7 november 2009

Schulman och Wahlgren

Nu har jag flaxat runt i en massa ”kändisbloggar” eller vad man ska kalla dem. Intressant att läsa att de också lever normala liv mellan varven. Fast det visste jag väl redan eller?

Har vid ett par tillfällen lämnat små kommentarer i bland annat Alex Schulmans och Pernilla Wahlgrens bloggar. Undrar om de liksom läser och begrundar alla inlägg som lämnas? Tänk vad kul det vore att få en kommentar tillbaka från en mer känd människa... Kanske? Eller jag vet inte.

Idag läste jag två inlägg i Alex Schulmans blogg som jag fastnade lite extra för. Det var ”22 flaskor (vad används de till)” och ”Som vi älskar att se KURVORNA”.

Alltså, jag håller med dej grabben... Vad sjutton ska man med 22 flaskor på badkarskanten till då man är en familj på tre personer, varav en bebis? Vi är sju (och en halv) personer och på vår badkarskant står två flaskor och en burk! Fast sen har jag satt upp tre små fina, kromade korgar på väggen som innehåller sex flaskor, nagelborste, fotfil, rakgel och hyvel. Det blir alltså 8 flaskor och en burk till sju (och en halv) personer. Känns lite mer ”down to reality”.

Och du Charlie Schulmans pappa. Hur blir det när lilla sötnosen kommer in i ”krypa,-klättra-och-riva-ner-allt-i-min-väg-och-gärna-smaka-på-det-åldern”? Det går fortare än vad man tror (och vill)... Lika bra att förbereda sej redan nu. Upp med korgar på väggen!

På tal om kurvorna och pekpinnar... Tänk sen när det riktigt stora provet kommer på 4-årskollen! Lika bra att ni börjar träna på huvudfotingar redan nu och att stå på ett ben så fort lillan visar tendens till att stå. Haha... Nä, skämt åsido, det är lite nervöst att gå till BVC, det känns som om man ska kollas och bedömas varje gång. Men vet du, det släpper lite efter tredje barnet och sen när ni har fått sjätte då glider ni in helt överlägsna och säkra på att ni känner ert barn bättre än vad någon undersökning kan påvisa! Eller, jaha, ni kanske inte planerar riktigt så många ungar?

Bara en sak till, om du nu råkar läsa detta, gåstolar är fruktansvärt bra till små bebisar som bara vill stå och stå hela tiden. Fast det har du säkert redan fått höra i din blogg. =)

Det enda intressanta jag hittat på Pernilla Wahlgrens nya blogg hittills är en tävling, som jag kommer ställa upp i, men ändå inte vinna eftersom jag aldrig vinner och eftersom jag är usel på att motivera varför just jag ska få något... Ännu mer usel då jag ska begränsas av antalet ord till 25 för att motivera.

Eftersom man inte förlorar på att försöka så ska jag kila iväg och försöka motivera varför just jag ska ha den där prylen.

”Sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna”


Inga kommentarer: