lördag 21 november 2009

Grattis Minibatman

Dagen idag började, som jag tidigare skrivit, med en underbar soluppgång! Hela dagen idag har solen strålat, underbart.

Minibatmans födelsedag kunde inte ha fått ett mer perfekt väder om jag får bestämma, småbarnen däremot önskade en meter snö också.


Större delen av dagen tillbringades hos Syster1 i stora staden för att fira Minibatman. Pappa2 var med en kort sväng och Pappa1 dök upp med mina stora gosingar en timme eller så och fikade med oss övriga. Goungen var så trevlig och sa till alla "Tack, precis vad jag önskade mej!". Sen om det var ett kinderägg, lego eller häftiga "Ben 10"- saker kvittade.

Mamma moster Shannara fixade tårtan (de sa därborta att det skulle vara så eftersom jag har haft så många år på mej att träna... hmm?).


Alla barnen har skött sej exemplariskt, inget spill, inget bråk, inga knasiga olyckor... Lillen somnade helt utslagen i Mosters säng efter ett par timmar utan ett pip (och då passade vi på att beställa pizza och trycka i oss)! Så jag satt på vägen hem och undrade vad sjutton jag ska fylla min blogg med idag.


Bestämde mej för att i alla fall ta ett foto på månen när jag kunde stanna efter vägen så att jag hade något mer att visa upp än dagens soluppgång och solnedgång att visa upp. Den var jättehäftig. En stor skärva på himlen, men när jag kommit halvvägs hem försvann den? Konstigt! Är det månförmörkelse idag?


Barnen höll sej snällt vakna hela den, nästan, långa timmen i bilen. När vi kom hem stannade vi ute i en kvart studerade vi stjärnorna och undrade åter var månen blivit av?

Hittills har jag alltså beskrivit en alldeles underbart lugn dag, hittills alltså...

Inga kommentarer: