onsdag 11 november 2009

Fyllekatten

Min mobil är sjuk. Undrar om den har feber... Försov oss i morse igen, men de stora barnen kom i alla fall iväg i tid. Sen ringde jag till alla tre dagisavdelningarna och förklarade att vi skulle bli sena. Våga vägra stressa!

Hoppade in i duschen och lagom till att jag hade schampo i hela håret och tvål på hela kroppen försvann varmvattnet! Så joddlande och hoppande fick jag skölja mej i fesljummet vatten. Tack och lov blev det i alla fall inte iskallt. Man får vara glad för det lilla.

När jag sedan fått ner vagnen för alla tre trappor hittade jag mina gossar nere i källaren i en stor vattenpöl, med ögonen stora som tefat riktade upp mot taket. Det forsade varmvatten ur en läckande kran på röret i taket. Fastighetsskötaren fick att göra.

Väl hemma igen ringde jag Syster1 för att göra upp huruvida hon och minibatman ska komma och sova här inatt eller inte. Hon höll febrilt på att leta efter ett klipp med en katt på aftonbladets hemsida eftersom hennes son ville se det igen.

Hon hittade ett som hette "Katten Gustav" och frågade Minibatman om mosters katt heter det. Jaaa, höll han med. Sen mumlade hon vidare i örat på mej vad klipp efter klipp hette. Vid ett tillfälle sa hon "Fyllekatten"... Då hör jag hur minibatman i bakgrunden med glad röst deklarerar. "Ja, fyllekatten ja, det heter mosters andra katt"

"När katten är borta, dansar råttorna på bordet"


Inga kommentarer: