fredag 1 januari 2010

Ormar / Snakes

Jag vet att det kanske är lite sent att delta i "ABC i ord og bilder", men jag upptäckte att veckans bokstav var O så jag kunde inte låta bli.

Ormar ger mej en känsla som närmast kan beskrivas som skräckblandad förtjusning. De är otäcka, vackra och smidiga.

Bjuder inte på en, utan på tio foton av ormar idag. Den sista bilden är dock en kopparödla (som jag krälade runt på marken, höggravid, och fotade hösten 2007).











(kom ihåg att alla bilder är klickbara och borde gå att få upp i större format)

10 kommentarer:

Fröken Upp&Ner sa...

Guud, jag ryser när jag tittar på de bilderna. Scrollar snabbt igenom det men får ändå gåshud. Den limegröna är så snygg och skrämmande!

Gott nytt år!

BP sa...

Oooops... ormfobi här, men dina är ju på säkert avstånd och är ju faktiskt... vackra. Ungefär som vintern här: gillar den inte men ser på det vackra... inifrån;-)

Maria sa...

Jag är precis som du lite rädd för ormar, men kan ändå inte låta bli att fascineras av dem.
Fina bilder allihop!
God fortsättning på Nya året!

Kvasthilda sa...

Yikess. Tillhör inte mina favoritedjur, men kan utgöra fina motiv. Den andra bilden med den gröna trädormen är urläcker.

Anonym sa...

hmmm merker jeg ikke er så veldig begeistret for disse skapningene nei. Men du verden og mange bilder du hadde av dem. Merker at kriblingen i bena blir sterkere bare jeg ser på bildene.
Ha en riktig god dag!

Petunia sa...

Godt nytt år og velkommen til ABC leken!
Du starter med brask og bram og får hårene på armene mine til å reise seg!! Jeg liker ikke ormer/slanger, men finner dem likevel sååå fascinerende! *Grøsse* og bildene dine er jo helt fantastisk!!!

linsky sa...

Å, så mange flotte ormer!

Godt nyttår! :-)

Melusine sa...

Skrekkblandet fryd, der sa du akkurat hvordan jeg også føler det når deg gjelder disse dyrene! Fantastisk flotte bilder du har av flere eksemplarer :)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Ormer er vakre dyr! Godt det er forbudt med ormeskinnsvesker og sko, jeg vil ha dem levende...
bare jeg slipper å ha dem rundt halsen!

Alt godt for 2010!

Elisabeth Augusta sa...

Grøss. Ormer er helt greie på film, men ikke i virkeligheten, takk.