lördag 16 januari 2010

Puddeluddings iskonst

Temat i denna veckas Bilduppdrag är IS/SNÖ.

Jag har valt en bild av en isskärva som min ena son slog loss ur ett dike och höll upp mot himlen under solnedgången.

Konstruktiv kritik hos Camillas Foto.

Mer is/snö-foton av Shannara finns här, här och här.

12 kommentarer:

V.I.C.K.I.S. sa...

Men oj så läckert det blev! Ser jag fel eller är det en geting ca 3/4 upp på grässtråt, ungefär vid det vita på bilden?

Lillebeth sa...

Härlig bild. TAck för din kommentar!

cat sa...

Det var ett lyckat motivval:) Bilden blev riktigt läcker!

Olga T sa...

Snyggt!

anemonen sa...

Riktigt fyndig och snyggt foto. Här flödar kreativiteten och fotoögat som hittat motivet.

Photos by Storm sa...

Så snyggt men så skört. Ett litet konstverk som snabbt smälter ner/Lis

ormbunke sa...

Snyggt men tyvärr förgängligt.Anita

Pennelina sa...

En mycket vacker bild, där det enda jag kunde önska var hela isbiten i bild. Men Bilden är vacker utan den också! Fin skärpa och vackra detaljer.

Kram från Pennelina

andré sa...

Tjusig bild! Lite liv nerfryst i en isbit. :-)

Petra sa...

Vackert och ovanligt motiv!

Anonym sa...

Vilken snygg bit, men,,, jag förstår inte,, HUR hinner du med att hålla i en kamera oxå???

CamillasFoto.se sa...

Tack för din kommentar om mina stolpar. Ställer lite följdfrågor - menar inte att du har fel utan jag är nyfiken. Måste alla bilder visa allt? Kan det inte vara bra att få undra tänka. Så känner jag om bilder ofta. jag gillar när jag får tänka och klura lite.

Men nu till din bild. Du har fått isbiten bra fångad i kvällsmörkret, den ser intressant ut. Men vart håller sonen? Håller han i det gröna? I så fall hade du kunnat ta och ta med hela isbiten i bilden. Om han håller i överkant (den del som vi inte ser i bild) så kanske det hade varit bättre att få se ett par fingrar - hellre det än att kapa isbiten känner jag. Ramen du lagt på tycker jag stör, speciellt då den stjäl uppmärkmahet från isbiten, som jag vill se hel.

Takc för att du är med i Fotoutvecklingen.