torsdag 21 januari 2010

Skolbussen krockade

Strax efter åtta hörde vi hur larmet nere på brandstation gick. "Jaha" sa barnen i kör, "undrar var det hänt en olycka nu?".

Det visade sej att en av skolbussarna med barnens klasskamrater var inblandade i krocken och Dödis (som är hemma med ont i halsen) rabblade upp vilka som åkte med den bussen. Antar att jag kommer att få veta det mer exakt vilka som var på bussen när RQ och hennes kompis kommer hem vid tre.

Ungarna ska vara oskadda, men jag antar att de är chockade.

Även en kvinna i personbil ska vara inblandad. Undrar om det är någon jag känner till? Jag hoppas att allt går bra då hon ska ha suttit fast i bilen.

Läs om krocken här.

Uppdatering 10,30

Nu har rektorn ringt och informerat om olyckan för alla föräldrar och även berättat att en polis varit på skolan och berättat om det inträffade för övriga elever. Alla barnen som var på skolbussen är oskadda och på skolan nu.

Alla elever har även de fått ringa hem till sina föräldrar och berättat vad som hänt och att barnen kommit till skolan och nu leker med de andra eleverna på rasten som vanligt.

Kanonbra gjort av skolan tycker jag!

Inga kommentarer: