måndag 11 januari 2010

Vem stal min familj?

Seriöst, vem har tjuvat mina barn. Det är ju måndag, muterad måndag. Inatt verkar dock denna någon som experimenterar med mina barn varje natt till måndag helt sonika ha skippat muteringar och bytt ut mina ungar totalt.

Vaknade tjugo minuter innan klockan påkallade min uppmärksamhet denna morgon av ett mycket underligt sms. Samtidigt beslutade sej Godingen för att det var frukostdags och slet tag i det tygstycket som dolde hans matdunkar och krävde omedelbar framhivning av dem.

När jag, halvslumrande, fyllde upp hans mage så hörde jag hur de stora barnen tuggade i sej varsin flingtallrik i köket och de andra tre barnen vaknade och förflyttade sej likt levande döda till tv-hörnan. Goding somnade om och prick sju var jag i tvättstugan och satte igång de två första tvättmaskinerna.

När jag kom in igen så ville Snufflan ha välling och småkillarna macka. Gjorde ordning allt i köket och de kom dit i ett tyst led, tog sina saker och försvann under tystnad till tv:n igen. Jag blev ensam i köket med min macka, min o'boy och, hör och häpna, en tidning. Hann i lugn och ro läsa en hel artikel om resor till värmen.

Plockade fram kläder och killarna klädde sej utan protester!

Åtta var jag i tvättstugan igen, Dödskallen tog hand om minibrorsan och när jag kom tillbaka upp så hade RQ fått på Snufflan ny blöja och kläder.

Halvnio gick de stora och strax efter tog jag ett djupt andetag, plockade fram alla overaller och andra vinterattiraljer, stålsatte mej inför påklädningsfajten och sa till småbarnen att det var dags att gå.

Barnen masade sej ut i hallen och jag gick ock klädde på Godingen. När jag kom tillbaka stod alla barn påklädda sånär som på skor och vantar! Jag bara stod och gapade av förvåning.

Vad hände???

Inga kommentarer: