söndag 17 januari 2010

Fototriss del 78

Idag har vi morgonmysat framför datorn, jag och de tre småbarnen. De har fått titta på massor av bilder och hjälpt mej välja ut randiga bilder eftersom temat på Fototriss den här gången är randigt.

Här kommer deras val.

Puddeludding valde en bild full av härliga snöformationer med ett staket som får stå för ränderna.



Snotti tyckte att vår randiga katt skulle vara med.



Snufflan hittade en randig sandhög med lite hjälp av sina brorsor.


Jag kan helt ärligt säga att jag inte alls tänkte på ränderna i någon av bilderna innan barnen påpekade att de fanns där. De hittade ränder på nästan alla bilder!

12 kommentarer:

sinneskatten sa...

Gillar ränderna i sandhögen , en fin triss.

Anonym sa...

Sandhögen blir min favorit också. Du lärde dig ett och annat av barnens sätt att se, eller ?

Jah Hollis sa...

Det var väl valda trissbilder allihopa tycker jag.

LissenTo sa...

Vad härligt att barnen fick vara med och välja randiga bilder! Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Vilken söt kise :) Dom är för goa :)
Ha en mysig söndag.
/Helena

Inanna sa...

Vad kul att barnen har valt triss bilderna :) Oftast ser dom sådant som en annan inte tänker på.

cat sa...

Bra val av barnen:) Tycker dock att sandhögsränderna var så originella att den bilden blev min favorit.

Mimmi sa...

Det var ju ett jätte bra val barnen gjorde :) det blev ju jätte fina bilder du fick här på din triss:)

Nina sa...

Snygga bilder alla tre. Mittenbilden blir favorit, snygg vinjettering!

Jane sa...

Bra gjort av barnen att ta ut en fin triss :) men hur har ränderna i sandhögen blivit till? Kul bild!

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Tur att du fick hjälp att ta fram veckans trisstema ;). Bra val.
Ha en underbar start på veckan!
Xini Björnmamman

Kvasthilda sa...

Kloka barn :-) De ser saker vi vuxna inte alltid ser.
Jag gillar sandhögen! Den var fint randad!