torsdag 21 januari 2010

Osynliga paket är de bästa

Slår ner rumpan i två sekunder bara för att berätta att min söta Snuffla är så go så go som man vill äta upp henne!

Hon har suttit och pratat om paket medan jag har diskat monsterdisken Hugo (ja, jag döper stora diskar precis som man döper stora oväder).

Rätt vad det var började Lillan prata bakom min rygg.

"Jag fick paket, jag fick paket, mamma. Jag fick ett rött paket."
"Jaha, vad kul, vad var det i paketet då?"
"En fin tavla!" utbrister hon glatt och fortsätter "var det inte... Det var godis i mitt paket och en apelsin som var döpt till en clementin."
"Ok, var det när ni kastade ut granen på dagis?"
"JA!"

"Mamma, mammamammamammamamma, titta här, titta hääääär!"
Mamman tittar på dotterns tomma händer och säger: "Åh, vad fint"
"Det är ett paket till min pappa"
"Vilket fint paket. Vad har du stoppat däri?"
"Min pappa kommer hit på fredag, det är fredag i morgon mamma?"
"Ja, det är fredag i morgon Smulan"
"Maaaaammaaaa, det är hjärtan i mitt paket som pappa ska få. Söta hjärtan som kan pussa pappa. Jättemånga hjärtan som pappa kan ha i sin ficka så han känner sej kär, som på tv"
"Då blir nog pappa jätteglad när han får ett så fint paket."
"Så klart, är du tokig eller mamma."

Hur gullig är inte ungen. Pappan ska få världens finaste present, ett osynligt paket fullt av Lillans kärlek som han kan bära med överallt. Det är nästan så Mamman får en tår i ögat! Älskade ungen min!

Inga kommentarer: