torsdag 21 januari 2010

Fler timmar tack!

Ibland undrar jag varför inte dygnet har nog många timmar?

Idag har det gått i ett hela dagen och trots tvätt, disk, matlagning och handling så har vi hunnit med en snabb tur ute. Då konstaterade vi att det nog inte är helt bra att låta kupévärmaren stå på i bilen under natten när det snöar och att nyponbuskarna ser alldeles sorgsna ut nu.



Eftersom världen är så grå och sorgsen ute så beslutade Mamman att det skulle bli god mat och efterrätt mitt på en vanlig torsdag. Barnen skämde ju faktiskt bort Mamman med trerätters när hon var sjuk och nu är ju både RQ, Dödis och Puddeludding dåliga så det var dags att betala tillbaka.

Nu är klockan redan 22,20 och jag har precis hämtat upp den sista tvätten som ska vikas. Mammans nattgöra!

Tidigare idag då jag och Snufflan varit nere i tvättstugan och kom tillbaka upp hade Godingen vaknat så RQ och hennes kompis hade gett honom lite smakportion av både majs- och potatispuré samt katrinplommonpuré. RQ deklarerade stolt då jag kom innanför dörren att han minsann hade ätit en hel del jämfört med när jag matade honom.

När han hörde min röst vred han på sej i sin matstol och när han fick syn på mej så sa han "Puppe" med ett så rent uttal så att både jag och tjejerna började gapskratta och sen skyndade jag mej naturligtvis att hiva fram matdunken till honom! =)

Allt kladd efter den kulinariska måltiden fick naturligtvis JAG städa undan.

Senare på kvällen då vi åt kvällsmat så fick Godingen ett par brödsmulor i munnen och hans min såg ut ungefär som om någon matat honom med snorbusar. Eller ja, i alla fall som jag kan tänka mej att jag skulle se ut om någon tryckte in ett par härligt slemmiga snorkusar i gapet på mej.

Nu har de små sovit i en hel timme och efter två vakna nätter så hoppas jag verkligen att de sover natten igenom idag. För andra kvällen i rad så har lillbus somnat i sin spjälsäng, hoppas det fortsätter.

Bjuder på en sista bild av våra en våning höga snövallar här utanför som jag tog precis nu när jag var nere i tvättstugan.


Inga kommentarer: