tisdag 12 januari 2010

Besiktning och bebisplågeri

Nu har lillgrabben varit på halvårsbesiktning, visserligen några veckor tidigt, men ändå.

Besiktningsmannen hade en radda av frågor att ställa. Kan barnet vända sej från mage till rygg, kan barnet vända sej från rygg till mage, jollrar han nyanserat, förstår du om han är glad, arg, ledsen eller hungrig på hans läten, har han börjat äta mat, tittar han efter leksaker som ramlar ner, kan han plocka upp leksaker och flytta dem från en hand till en annan? Och så vidare...

Det visade sej att pojken är fullt normal för sin ålder och att det var ju trevligt att Mamman inte oroade sej över något. Läkaren tyckte att det var ovanligt att jag inte hade några frågor så jag förklarade att jag känner mej ganska säker då jag redan har fem barn sen innan.

Då trodde gubben att jag med honom skämtade aprilo, inte kunde väl jag som var så ung ha SEX barn? Haha, jag tackade för komplimangen!

Lillen hade lyckats dra iväg ytterligare 2 cm på längden, men gått ner lite i vikt.

När så läkaren var nöjd så kom bvc-tanten med två otäckt vassa sprutor och tryckte dem i låren på min lilla bebis som först såg förvånad ut och sen gav tanten en "är-du-inte-riktigt-klok-blick" innan han satte igång att tjuta med ett gällt läte. Han vred sej i Mammans famn och bad om puppen och bara den kom fram så låg han nöjt och lapade i sej maten medan han sneglade efter tanten så hon inte skulle komma nära igen.

1 kommentar:

BP sa...

Kul, så han gick ju genom besiktningen utan en enda anmärkning. Grattis!! Inget återbesök där inte.
Skrattade gott åt "vakna sent"-inlägget. Så himla roligt skrivit:-)))

PS. Grattis att ditt tulpanblad gick till finalen. Det är den bilden verkligen värd!!! DS