fredag 22 januari 2010

Sommarlängtan

Sitter här med en febrig bebis i knät, framför tv-spelet sitter två killar med ont i halsen och täta små näsor. Ute är det grått och tråkigt, det vackra vita har försvunnit från träden som nu står likt bruna, blöta spröt i alla de grå nyanserna.

Sommaren känns så långt borta.

Jag längtar efter att gå barfota på stranden och äta solmogna jordgubbar på gräsmattan med solstrålarna spelande över tillvaron.

Jag sörjer redan att jag inte kommer komma iväg till min älskade kust i sommar, men får göra det bästa av situationen, det finns massor att upptäcka runt om oss också.

Den här bilden representerar all min sommarlängtan, salta stänk, sol och värme.

Mer sommarlängtan hos Sinneskatten.
Mer arkivbilder hos NatureFootsteps.

8 kommentarer:

cat sa...

Ja vad går väl upp mot salta stänk i en svag sommarbris. Vackert med det blå musselskalet mot det bruna:)

Pennelina sa...

Uff då! Hoppas ni krya på er snart. Underbart somrig bild :-)

Kram!

Pennelinas Ordbruk

anemonen sa...

Oh snäckor det gillar jag. Det är väl sommar om något.

Ingalill sa...

Härlig bild :) Krya på er.

foto CHIP sa...

Gå på stranden och plocka snäcker njuter både ung och äldre av att göra :)

sinneskatten sa...

Sjuka barn är inget vidare men man kan njuta av vackra sommarbilder o längta ...

SandyCarlson sa...

Your shells are beautiful.

NatureFootstep sa...

så skönt att du i alla fall fick leta fram lite sommarminnen. Bilden är superb i sin enkelhet.
Krya på er.