måndag 18 januari 2010

Vita flamingos

Idag är temat fåglar hos Mandagstema. Jag har en hackspett här utanför fönstret och i buskarna sitter en hel flock med fina domherrar. Sidensvansar härjar nere i äppelträdet och flera olika fåglar som jag inte kan namnen på rumsterar om i grannens buskar.

Men min dumma kamera suger, fåglar går inte att fota med den. Å andra sidan kan jag väl inte kräva hur mycket som helst av min gamla IXUS?

Bjuder på lite fåglar sen i somras istället. Två vita flamingos!

7 kommentarer:

Lotta sa...

Detta var väl en alldeles utmärkt idé.....
Kul med lite andra fåglar än de vi har vid matbordet.
En helt underbar bild....
Kramizzzz på dig / Lotta

Hedwig sa...

Underbara vackra flamingos kan man aldrig bli trött på, elelr hur?

Rimkogeren sa...

Flot, flot fuglefoto.

Gunhild sa...

For et vakkert bilde!

anemonen sa...

Det här fotot duger gott. Jättefina är dina fåglar.

Petunia sa...

Så vakkert bilde!!!
Det er noen nydelige eksotiske fugler!
Heldig du som har tat bilde av dem!

Pennelina sa...

Åh, kolla den bilden! Vackert :-)

Många kramar från Pennelina