söndag 31 januari 2010

Mamman delad på tre?

Idag var en sådan dag då Mamman skulle behövt vara tre stycken.

12,30 var det samling här nere på macken för RQ:s basketlag, en timme senare skulle de vara i stora staden. Första matchen 14,00. 16,00 skulle Dödis vara på karateträning en timme från stora staden och 17,00 var basketcupen slut.

Om nu inte Mamman hade bett om hjälp (Mamman lär sej sakta men säkert) så skulle hon fått fara fram och tillbaka som en kippskodd räv och ungarna hade fått bli utan käk.

Men nu bad jag som sagt var om hjälp och allt var lugnt. Småbarnens farsa bytte bort sitt eftermiddagspass mot en natt och hämtade upp Dödis inne i stora staden strax före två och sen tog de en hamburgare på vägen till karaten. Min syster1 och hennes gubbe fixade käk så att jag och de små kunde fara dit och äta efter första basketmatchen och sen stannade småkillarna kvar där, syrrans gubbe kommer med dem när han far till Norge ikväll, tack för det och tack för maten! =)

Ännu lugnare hade det varit om tränarens bil hade startat så han kunde möta upp oss och ännu mer lugnt hade det varit om vi sluppit in på Rasta för att hitta laget från lilla staden (som har samma tränare). Inne på Rastaparkeringen var det vilda western, bilar och folk till höger och vänster, folk som körde mot enkelriktat och någon som backat fast med en kärra. Jag bara skakade i huvudet och sen letade vi upp det andra laget och tråcklade oss ut därifrån.

Tränaren, ja, han kom precis innan första matchen började. Första matchen gick mellan Dotterns lag och lilla stadens lag, två lag mot varandra som har samma tränare... En lite lustig syn var det när han gick mellan lagen och coachade dem. =D

Lilla staden vann hela cupen och "vårat" lag kom tvåa, en superbra prestation då det var deras första matcher!

Min torra humor gav mej skratthicka då jag kom in i sporthallen och det första jag såg var den här skylten.


Inga kommentarer: