tisdag 19 januari 2010

Pojkar, små prylar, gelehallon och sex

Nu har jag uppdaterat mej lite i nyhetsvärlden, på aftonbladets hemsida.

Man kan bland annat läsa följande:

Pojkar blir män vid 27 års ålder Eh, ok, för vem är det en nyhet? Enligt en engelsk undersökning blir män vuxna då de får sitt första barn och börjar lyssna på radiodokumentärer. Själv så hävdar jag bestämt att män ALDRIG blir vuxna, de är små barn i stora kroppar och det är ju liksom det som är charmen med det hela!

Jag har lärt mej att 7 geléhallon ger 100 kalorier och att jag måste träna i en halvtimme om jag äter en halv chokladboll. Attans också, tänk om geléhallonen muterar och någon måste äta upp dem för att rädda jorden, vad gör vi då?

Ännu en brittisk undersökning har slagit fast att "Små prylar ger lättare handväskor" . Hur ologiska är de brittiska kvinnorna om de inte insett det själva? Och handväska? Opraktiskt, jag kör med ryggsäck!

Sex utan känslor skadar inte. Nej, vem påstår det? Såvida båda är med på tillställningen så är det väl bara att köra eller?

"En studie vid the University of Minnesota analyserade svar från 737 kvinnor och 574 män i 20-årsåldern. Det visade sig att de som hade sex med flera olika partners inte mådde sämre än de som levde i parförhållanden.

Marla E Eisenberg, som ledde studien, understryker dock att man även fortsättningsvis måste upplysa om riskerna med flera sexuella partners."

Tur att hon understryker det, så att det hela blir lite anständigt!

Bloggade nedsättande om McDonalds - fick sparken Vari ligger det konstiga i det? Om man häver ur sej vad som helst så får man ta konsekvenserna och stå för sina handlingar! Det är sådant vi vuxna ska lära människorna som växer upp, men istället så verkar vuxenvärlden mer och mer bete sej som dagens ungdomar istället. Balans gott folk, finn balans i er tillvaro. Det går att vara på båda sidor!

Måste dock tillstå att jag finner det MYCKET underligt att arbetsledaren som hånade den "sparkade" personalen på Facebook inte behöver avsluta sin anställning inom företaget för att han vet att han gjort fel. Eh, hmm...

Plasta in tarmen och Fira skilsmässan ska vi också göra tydligen. Tänk vad praktiskt, plasta in tunntarmen och bli smal, sen skiljer du dej och får en massa presenter av dina vänner! Skitbra ju!

TUR att aftonbladet finns så att jag får lära mej nya saker varje dag! =)

2 kommentarer:

Mother, Married & Twenty sa...

Vilket kul inlägg!

Och ja man blir ju lite oraoad över britternas intelligens ibland. Tycker de verkar forska på väldigt många saker man kunnat räkna ut med en tre årings logik. Tänk vad pengar de hade sparat om de hade insett det :)

Dan Horneij sa...

Kul det där med att pojkar blir män vid 27... Jag kan bara gissa att det är en kvinna som gjort undersökningen... Och vad är en man? Kul att det finns en definition vi måste följa.
Radiodokumentärer... Ja jestanes.
Så för att vara en man måste man alltså ha barn, lyssna på rätt radio och följa en engelsk kvinnas (?) definition? HAHA
För övrigt så gillar jag den här bloggen, men vafan...