lördag 9 januari 2010

Pärlor

Denna veckan har man hunnit fram till bokstaven P i "ABC i ord og bilder".

Jag har i ett par dagar nu funderat på P, men jag kom inte på något bra. Frågade halvt frustrerad min store son för en timme sen om han visste något fyndigt på bokstaven P. "Pärlor", svarade han utan att tänka en sekund. "Ja", utbrast jag, "det tar vi".

Lilla dottern som hörde samtalet sprang genast iväg och kom strax tillbaka med handen full av pärlor.

Här är resultatet av vårat experimenterande i fem bilder. (klickbara)







6 kommentarer:

Anonym sa...

Perlene var nydelige. Det siste bildet ser det ut som perlene ligger å flyter i vann. Godt funnet på av dine små.
Ha en riktig god kveld!

Petunia sa...

Nydelige perlebilder:)
Jeg har ikke "lekt" med perler siden jeg var liten, men jeg vet det er en kjekk hobby for mange!

Vilt og vakkert sa...

Heisann! Så flott å ha små hjelpere, og så flott på P, perler... og så mange flotte perler.Store, små, blanke, matte, møstrete, ensfarvede, runde og ovale...

Living next to me sa...

perler er fint enten det henger rundt halsen i ørene eller strikkes inn. Flott funnet på av de små og fine bilder . F

Melusine sa...

Mange flotte perler her, det siste bildet er skikkelig stilig!
Min yngste datter lager smykker og har hauger av perler, det finnes så mange nydelige sorter :)

Eli Kristin Magnussen sa...

Flotte perler, det siste bildet var artig :D Perler er flotte i alle sine farger, former og bruksområder.

Jeg sydde på småperler på en heklet lue i går kveld, fin pynt ;)

Ha en god helg (snart)!