lördag 2 januari 2010

Idiotrally och chickenrace

Alltså, en sak kan jag inte förstå. Vad gör alla självmordskandidater ute på vägarna samtidigt som jag är ute och kör???

Jag får ju för sjutton krupp på folk!

Väglaget är inte direkt optimalt för idiotrally och chickenrace ens på 110-sträckan. Dubbelfilig motorväg full med packad is, räfflor och spårigt något så in i h-vete. För att inte prata på hur vägen periodvis ser ut där den är "vanlig" väg.

Men är det någon som bryr sej? Näääää, inte ett dugg. De kör på som om vi har värsta, bästa sommarvägen.

Jag har legat i ganska exakt nittio större delen av vägen och ändå blåser folk om. Visst deras buisness om de vill ta livet av sej, men de kan väl ge fan i att riskera andra människors liv!

Kom till en raksträcka, i rumpan huserade en buss och bakom den en ful saab-jäkel. På denna raksträckan finns en ganska stor korsning och den senaste dödsolyckan där skedde för mindre än ett år sen.

I vilket fall som helst så tuffar jag på i modiga nittio där och bussen lägger sej ut och börjar köra om SAMTIDIGT som den lilla fula saaben också börjar köra om. Jag bromsar, av naturliga skäl. Mitt i korsningen ligger vi alltså tre fordon i bredd, knappt så vägen räckte till mellan snövallarna. *pust*

Inga kommentarer: