tisdag 2 februari 2010

Jag vill vara elak som House

15,30 Lillen tjuter, han vill inte äta gröten. Snufflan tjuter, hon får inte peta fingrarna i smöret. Snotti tjuter, kaviaren är fel på hans macka. Puddeludding tjuter, han får inte använda Mammans dator. Dödis tjuter, det finns ingen pepparsalami hemma. RQ tjuter, hon vägrar att åka skidor imorgon.

Lillen får bröstet istället, nöjd. Snufflan får Lillens gröt, nöjd. Snotti får en syltmacka, nöjd. Puddeludding får sätta på småbarnens dator, nöjd. Dödis får en kaviartub, nöjd. RQ fortsätter tjuta, över att behöva duka bort, över att hon är kort, över att alla i världen är dumma, över att Mamman har regler, över skidorna lite till, över att Dödis går runt och trallar på "Eine kleine nachtmusik" (vilket tydligen gör att han klassas som ett psykfall i hennes ögon).

Nu är klockan 16,11 och RQ grinar fortfarande och har varit så otrevlig så att "House" rök ikväll för hennes del.

"House" rockar, jag älskar "House", jag vill vara House, jag vill vara elak. Just nu vill jag vara elak, jag vill ta en massa saker och bara hiva ut, jag vill skrika och få ett totalt psykbryt och fråga ungen vad fan det är med henne?

Istället är Mamman lugn, på utsidan, och försöker diskutera tillrätta damen.

Inga kommentarer: