måndag 15 februari 2010

Dessa försäljare

Idag ringde en snubbe hit, en försäljare. Han ville att jag skulle utöka mitt viasat-paket med film- och sportkanaler.

"Hinner aldrig se på film och är inte intresserad av sport, så tack, men nej tack." svarade jag artigt.
"Men du får ju med en inspelningsbar box också, det är ju jättebra!" fortsatte snubben i andra änden.
"Behövs inte alls, jag har viasat på extratv:n i dotterns rum så jag är inte intresserad."
"Jasså, vad har du på den andra tv:n då?"
"Canal Digital"
"Du skulle ju kunna byta och ha en tvillingbox" menade han på.
"Varför då? Det skulle ju bara vara dumt."
"Dumt?"
"Ja, jag betalar inte för Canal Digital."
"Men med en inspelningsbar box så kan du ju se filmerna när du vill och vi har inga pauser i filmerna heller"
"Inga pauser, det var det dummaste. Varför har ni inte det? Pauser är ju skitbra! Man kan gå och kissa, hämta kvällsmat och skratta åt ICA-stig och hans gäng i pauserna ju!"
"Eh... Jaha, men du kan ju trycka på paus mitt i filmerna om du behöver uppsöka toaletten."
"Men... Det hjälper ju inte om jag vill skratta åt ICA-stig eller störa mej på reklamen för nummerupplysningen???"
"Eh... Ehrm... Men vad tror du, filmkanalen vore väl något ändå."
"Nej, jag kollar aldrig på film på tv.
"Var kollar du på film då?"
"Har du tänkt på att hela sveriges befolkning kanske inte kollar på film? Eller så kanske jag laddar ner alla filmer och kollar på dem innan de kommer upp på någon kanal... Nej, det gör jag såklart inte, men jag har VODDLER!"
"Jaha, voddler ja... Hej då"

Det var den enda försäljaren jag hade lust att göra högröd av frustration idag så när nästa konstiga nummer kom upp på telefon så frågade jag om min 6-åring (han fyller ju snart sex ungen, var tar tiden vägen?) ville svara. Det ville han.

"Hej!"
"Hej, har du din mamma eller pappa hemma?"
"Min pappa bor inte här"
"Har du mamma där då"
"Ja"
"Kan jag få tala med henne?"
"Vem är det?"
"Jag heter K...., kan jag få prata med din mamma?"
"Säljer du något?"
"Eh, jag ringer från ett elbolag så det kan man väl säga"
"Då vill inte min mamma prata med dej, hej då!" *klick*

Min unge rockar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahahaaaa!!!
Heeeelt rätt! Det ska jag fråga min son om, när han blivit liiite äldre ;) Skönt att vara telefonförsäljare ändå - h*n måste ju oxå fått sig ett gott skratt!!!