lördag 27 februari 2010

Blöt lördagskväll!

Som mina trogna läsare vet så är bad- eller duschbataljerna i det här huset våldsamt roliga... Ehrm... För att slippa upprepa mej, ni som inte vet läs här och här (så får ni dessutom veta vad "No more Tears" egentligen innebär).

Nåväl, duschdags för alla bus idag och det visade sej vara lättare sagt än gjort med en gipsad fot. Det är tur att det finns ICA-kassar och sårtejp (gaffatejp hade nog suttit bättre, men det finns visst gränser för barnplågeri har jag hört ;) ).

Mammas stöniga tjej vägrade naturligtvis att både sitta på rumpan eller stå på knäna under duschen. Hon balanserade på sitt vänsterben hela tiden!


På tal om envis tös, såhär såg det ut då kvällsmaten hittade bordet idag!


Och nu ser ni att jag inte överdriver då jag säger att det knappt finns svängradie i vårt kök!!!

1 kommentar:

erica sa...

Din blogg är lika udnerbar som alltid!
Jag bloggar också, mest om mitt liv som ung fru och mamma, men inget vardagsgnäll utan livets guldkanter;=) Mat- jag ÄLSKAR mat (kämpar för att gå upp lite i vikt), inredning, mode, BARN-mode, design, osv. Vårt hem var med i vi-föräldrars barnrumsrepotage för ett tag sedan och snart kommer vårt hem i en bok..*stolt*.

Nej, nu ska jag blogga lite till imorgon.
Kram på dig!!

hälsningar Erica