lördag 13 februari 2010

Vit mjölk in, stuvad spenat ut?

Tillslut kom vi faktiskt iväg till stora staden och hann med både McDonalds och underklädesshopping. Liten blir ju stor och det känns konstigt att shoppa bh till min lilla, stora tjej som nyss föddes ju!

Snotti, min buspojk, köpte sej rosa och lila Hello Kitty-strumpor vilket ledde till att Dödskallen fick för sej att han skulle köpa trosor. Hmmm... Även jag har gränser, erbjöd honom ett par kallingar med silvriga blommor på istället!

Lyckades även hitta några nya mattor till kraftigt reducerat pris och bunkra upp med diverse storpack till skafferiet, välling, burkmat (ytterligare en av guds gåvor till mammor, jämte allt-i-ett-blöjor, frottélakan och trosor med gördel) och blöjor.

Bilresan fram och tillbaka bjöd på lika trivsamma samtal och allsång som vanligt. Jag absolut ÄLSKAR att åka bil med mina ungar, om det inte vore så dyrt så skulle vi ta en tur runt hit och dit varje dag bara för att prata!

Sen kunde jag väl önska att allsången bestod av lite andra låtar är Eddie Meduzas version av "Rockabilly Rebel" och Mörbyligans "Du", men som jag skrev tidigare, det är bättre att reglera än att förbjuda helt! ;)

På väg hem kom vi in på kläddiskussioner, inte så konstigt kanske då tvättstugan och all vikning stod kvar här hemma och väntade på oss.

RQ utbrister plötsligt att jag skulle akta mej så jag inte fick rumpan avskuren. Jag fattade ingenting. Då sa hon att hon nog trodde att Pappan tyckte att tjejer skulle ha minirumpa och megabröst. VA??? Jag satt som ett levande frågetecken, gapande med höjda ögonbryn och en lätt skakning på huvudet.

Dottern berättade då att en gång då Pappan var här så hjälpte han ju till med tvätten (det var när jag var så otroligt sjuk tror jag) och då hade han lagt tvååringens trosor och en av mina bh:ar i hennes klädhög.

Efter hon hade berättat det så tjöt hon av skratt, likaså alla vi andra. =) Men vi har lite lustig humor i huset.

Att komma hemifrån var nog något vi alla behövde. Uppkäftigheten och tröttheten försvann. Alla var gulliga och hur hjälpsamma som helst. RQ tog hand om sin syster hela tiden och småkillarna plockade och blippade varor medan Dödskallen drog kundvagnen. När vi kom hem fixade RQ lillan för natten, Dödskallen fixade välling och hjälpte mej att bära upp alla varor och tvättkorgarna och småkillarna bar in i köket och fyllde skafferiet. (En jäkla massa och blev det i den meningen...)

En alldeles perfekt kväll om det inte varit för att Lillen skrek tröstlöst i 45 minuter innan han lyckades skita. Jag förstår inte... In kommer vit bröstmjölk och ut i andra änden, efter magkramper, kommer något som kan liknas vid stuvad spenat. Hur går det till? Lyckades ta mej in på apoteket idag och köpa äckligt dyra magdroppar från semper, får hoppas att det rättar till Lillens mage som varit kinkig i en vecka nu.

Vid tio sov äntligen alla små och jag kunde inte tvinga RQ att lägga sej åtta, vi kom ju inte hem före halvtio. Så dumt då, nu vart jag ju en dålig mamma igen som inte verkställde mitt "hot". ;)

3 kommentarer:

Oman sa...

Happy Hearts Day and Kung Hei Fat Choi (Happy Chinese New Year). :)

Anonym sa...

Vilken härlig dag!!! och underbara ungar <3
kan det inte vara tänder på g då... om inte Hoppas att det går över lika snabbt som det kom!
Hoppas du haft en underbar alla hjärtans dag!

BP sa...

Här skrattade jag gen sådär hysteriskt åt spenatskiten. Du får verkligen alltid till det:-))) Å se hur lite omväxling kan göra susen. Tycker dina barn hjälper ju verkligen till... när dom är på humöret;-)