fredag 5 februari 2010

Bildverkstaden - Eklöv

Denna gången är det Tema med Variationer hos Bildverkstaden. Det innebär att man kopierar bilden som finns där och sen har fria händer att göra om den.

Originalbilden


För att få fram mitt resultat nedan så:
  1. Öppnade jag fotot i Photoscape
  2. Klickade på autonivåer, autokontrast och skärpa 3,0
  3. Beskar jag bilden i 1:1 (kvadrat)
  4. Gick jag in i filter, region och valde sen suddighet 80% stort område, 40% ludd.
  5. Klickade jag på Ljus/färg och ändrade nyansen en aning åt höger
  6. Gick jag in i filter och lade till en vignettering
Mitt resultat



5 kommentarer:

Maria sa...

Super fint blad du har gjort. Jag är som sagt var förtjust i lila färg(:
Ha en fortsatt bra dag!

Anonym sa...

Wow vad läckert!!!! Jag skulle oxå vilja kunna göra sådär! Hur får man tag i programmet? Är det gratis - för det gillar jag ;)
Trevlig helg!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Här har det blivit ett annat konstverk. I och med din ludd i bilden har det lyft och ger bladen en rundare känsla. Snyggt med lila.

cat sa...

Mycket läckert lila bidrag:)

NatureFootstep sa...

vilken härlig färg du fått till. Det måste jag visa min dotter. Hon älskar sådant. Snyggt också att du rensat bakgrunden.

Bildverkstan