fredag 12 februari 2010

Mamman står fortfarande på benen

Mamman har överlevt dagen. Mamman har mer än överlevt.

Fredag betyder ju städdag, eller i alla fall "plocka-alla-saker-till-rätt-plats-och-dammsug-dag". Förutom att Mamman orkat släpa snabeldraken genom hela lägenheten och sanerat toaletten så har hon storstädat småbarnens rum (tillsammans med dem naturligtvis, inget är gratis här inte ;) ), sorterat tvätten och släpat ner alla tvättkorgar och IKEA-kassar till tvättstugan så de står där och väntar till morgonen.

Men nu är Mamman trött, jättetrött och räknar iskallt med att inte få sova inatt heller. För det första kan hon inte riktigt tvinga de stora i säng än och för det andra så kommer säkert helvetet braka loss på nytt vid sisådär elva.

En snabb sanering i hygienspridaren ska hon dock försöka sej på nu.

1 kommentar:

BP sa...

Nu har jag läst från "topp till tå" i bloggen. Du är en superwoman för mig. Hur ORKAR du... blogga... menar jag;)
Vet inte hur du klarar allt och mycket därtill men jag beundrar dig och får mig sådana härliga skratt på köpet. Du har verkligen en "rapp penna":-)))

PS. Dina foton - speciellt till fredagstemat - är mycket bra dom också. Nej, jag hajjar inte hur du hinner med allt. DS