fredag 30 april 2010

"Vintern rasat ut..."

Vi hade tur! När det var dags att gå slutade det att regna...

Barnen var som uppslukade av elden. Hela marknadsplatsen var full av människor, verkar som om varenda kotte befann sej just där. Det sjöngs, det eldades och barnen sprang runt på "Madickenvis". Trots att jag befann mej där, mitt bland andra människor så var jag ensam (sätt i alla fall på mobilen!).


När det sjungits och barnen fascinerats av elden ett slag var det dags för raketer och hörselskydd till barnen såklart! Lillen sov som vanligt! =)

Jag tror aldrig att jag sett Snufflan med så stora ögon som då hon tittade på fyrverkeriet. Hon var som uppslukad! Det första hon frågade efteråt var om jag tagit några kort att visa PAPPA då han kom hit från sitt jobb...

Jag försäkrade henne att jag hade hunnit ta ett par bilder innan batteriet tog slut.




Mina barn passade på att bli filmstjärnor i någon rysk inspelning. Rysk tv befann sej i lilla hålan och filmade för någon kanal som gjorde ett program om vikingar, traditioner och seder som hänger ihop med asagudarna.

Inga kommentarer: