lördag 10 april 2010

Svenska, manliga artister

Svenska artister har aldrig varit min starka sida, tyvärr. De enda som jag lyssnade på var det som spelades på radion eller hos kompisar då jag var ung.

Jag kan inte komma på någon specifik låt nu utan jag bjuder på tre vitt skilda låtar...

Tomas Ledin - En del av mitt hjärta



Magnus Uggla - Första gången



och sist, men inte minst Eddie Meduza som trots sitt val av stil här i Sverige var en ganska stor musikalisk talang. Tyvärr slarvade han bort det på mycket skit. Han spelade alla instrument själv och gjorde alla röster ensam, han var en "one mans show".

Eddie Meduza (Errol Leonard Norstedt) - Man in the sky


Vilka manliga svenska artister andra vill visa upp kan ni se hos MusikOFotoAutomaten.

1 kommentar:

Pialotta sa...

Men duuuuu.. det funkade ju i IE-s webläsare:)) Konstigt vad de där webbläsarna gör med oss. Jag använder ju bara FF eller Goggle Chrome annars.
Idag kommer jag att uppdatera och då måste jag ta bort Herr Linky för att sätta in en ny.. så funkar det. Jag ska påpeka .. hade varit ännu roligare om fler hittat in, men, men alla är ju inte roade av Musik.
Bra val av svenska artister, tycker jag.. Jag har alltid varit ett fan av Ledins musik:)
Ha de så gott.. så syns vi:)