onsdag 28 april 2010

Klädwrestling

Det är som att gå en brottningsmatch varje gång lillen ska ha kläder på sej.

Först ska man trä en body över hans huvud, som absolut ALDRIG är stilla. Man får för det första sitta på golvet för att lyckas med detta konststycke över huvud taget. Ormen, förlåt, ungen vrider sej som en hal ål hela tiden och att sen knäppa knapparna i grenen, ehrm... Tja, det hoppar jag ofta över. =)

Därefter ska ett par byxor på två små trumpinnar till ben. Och då menar jag ben som rör sej som trumpinnarna då Steven Adler spelar! Och då man försöker pricka dessa sprattlande tentacklerna ner i byxbenen så snurrar barnet runt, runt, runt samtidigt som han fortfarande är hal som en ål.

Efter denna utmaning är jag oftast lika svett som efter ett spinningpass (inte för att jag har tränat på mååånga år, meeen...) och sen ska ytterkläder på dessutom. *pust*

Tacka vet jag alla dessa fina pyjamasar som ser ut som sparkdräkter. De trär man på vid läggdags ena kvällen och såvida inte barnet kladdar ner sej så kan den sitta på till nästa kväll. ;)

Inga kommentarer: