onsdag 28 april 2010

Jag fångade en svan!

Stärkt av nattens tre-timmar-utan uppehålls-sömn lyckades jag både plocka undan och diska INNAN jag lämnade barnen på förskolan. Vi kom till och med tio minuter för tidigt!

När jag ändå var ute passade jag och lillen på att handla och fotografera frukt (temat hos ordlös onsdag), sen gick vi på en kort promenad i det gråa vädret.

När vi nästan var hemma dök en ensam svan upp på himlen, trumpetade, flög i en cirkel och försvann mot älven till.


Trots den grå himlen så målar våren världen i färg just nu. Det växer så det knakar rent ut sagt. =) Om man orkade stå på ett ställe och titta en hel dag så skulle man nog kunna se med blotta ögat hur växterna utvecklas.

Maskrosor betyder att sommaren står runt hörnet och väntar på att kliva in och ta över scenen!

Snart, mycket snart, så har knopparna förvandlats till små söta löv. Snart är världen grön...

Inga kommentarer: