tisdag 20 april 2010

Summering i punktform

  • Klockan ringde, alla satt i köket och åt! (Varför måste alla gå upp antingen sex eller åtta? Klockan ringer ju SJU!)
  • Min dator bad om en flygtur. (Den fick inte sin vilja igenom, jag fick inte upp fönsterhaken.)
  • Barnen kommer iväg till skolan. (Utan att glömma badkläder och diverse andra prylar, har målat ett kors till i taket.)
  • Jag lyckades ta mej genom duschen och sen vila en timme. (VARFÖR kan jag inte sova på dagtid?)
  • Min dator bad mej ta med hammaren vid nästa möte, indirekt. (Funderar på vilken sorts hammare som gör ondast?)
  • Lillen fick lite föda. (Något orange i en burk. Burkmat är en av guds gåvor till trötta mammor.)
  • Jag försökte dressera den ena katten att plocka upp sopor och stoppa dem i papperskorgen. Tyvärr la han allt han hämtat i dotterns rum på hallgolvet istället. =(
  • Barnen blev hämtade.
  • Samtal från skolan. (Som följdes av en lång och jobbig diskussion här hemma. )= )
  • Mat. (Jag har en hel bunt ungar som älskar blodpudding och hackkorv, inte illa va???)
  • Barnen rev hemmet. (Och vi har fortfarande ingen dosa till tv:n så allt vi har kunnat se i en vecka nu är PlayHouse Disney, UNDERBART!)
  • Datorn vill att jag eldar upp den, efter flygtur och mörbultning med hammare. (Valborgsmässoafton snart så det ska väl gå att ordna)
  • Ett barn åkte på träning, Lillan kissade ner sej, Lillen ramlade, Lillan höjde värmen på vattnet i duschen under tiden jag tröstade bebis och fick en gratislektion i att steppa. (Undrar om man kan bli rik på varmvattensstepp?)
  • Kvällsmat.
  • En smidig nattning, Tack och lov!
Nu orkar jag inte hata min dator mer idag, sängen tidigt i kväll!

Inga kommentarer: