onsdag 14 april 2010

Likt kvicksand - så är dagarna i vårt liv... Eh

Dagen liksom bara rann ur Mammans händer. Det blev en sådan där dag då hon inte fick något gjort, förutom mat, disk, byta i kattlådan, dammsuga, plocka leksaker och trösta ungar då förstås.

Så vad har Mamman gjort för att fördriva tiden då?

  1. Skaffat Facebook, ångrar mej redan. Vill nog fortsätta vara "våga-vägra-facebook"-fan!
  2. Tvingats att såga av en bräda med världens minsta fogsvans. Finns bättre grejer som en barnmaffia kan göra när Mamma Moster Shannara njuter av solen tycker jag.
  3. Blåst på en hel massa vårtecken. ;) Lillan lyckades skrapa både händer och knän, Snotti armbågen och Minibatman ena smalbenet. Tur att det finns Batmanplåster!
  4. Gått på spindeljakt, men bara hittat massa små tomma spindelskal. Undrar var den där otäckt stora saken vi såg igår tog vägen. Tänk om den kryper ner i arbetshandskarna eller arbetskläderna som ligger där nere... *rys* Men jag hittade en stor, jättestor humla och ett par blommor istället!



1 kommentar:

BP sa...

Nu har jag sträckläst... igen. Är för trött för att kommentera alla dina inlägg (om jag lägger mig nu så är det 6 1/2 timmes sömn... å jag är ju g a m m a l). Men vilka underbara inlägg. Nu ska jag gå och lägga mig med ett leende på läpparna:-)

PS. Extra plus för humlan. Vilken bild!!! Med en pocket. Hur gör du....???????????? DS