lördag 17 april 2010

Proggmusik - Mörbyligan

Hos MusikOFotoautomaten handlar det denna vecka om Proggmusik (progg/protest).

Jag har valt att presentera "Mörbyligan". Inte för att jag lyssnade på dem på den tiden det begav sej utan senare på äldre dag. Mina ungar gillar gruppen skarpt också.

Det är jättesvårt att välja ut vilka låtar jag ska lägga in här, det finns så många.

Den här första låten är egentligen lika aktuell idag som då den gjordes.

Mörbyligan - Lilla Sussie är död



Och den andra låten får bli med eftersom det var den första låten jag hörde med gruppen. Det var min yngre syster som spelade den då.

Mörbyligan - Snälla Pappa



På den här>> sidan kan ni läsa mer om bandet!

2 kommentarer:

Pialotta sa...

De här två låtarna spelades så mycket hemma hos oss.. jag vet inte om de kom ut med fler än den LP-skivan.. men visst gillade jag oxså både texterna om gruppen:) Kul du tog Mörbyligan.. satt just och lyssnade på You Tube på dom igår:)
Ha en fin lördag från ett blåshål i Skåne idag:( :))

Anonym sa...

Det är fler låtar på väg ut. material som min pappa har som var trummis i bandet på senare tid. Tomas Stendius. Det kommer komma på youtube snart hoppas jag. Amelie Stendius