onsdag 7 april 2010

Jäkla kropp

Med åren har min smärttröskel blivit högre och högre, men denna morgon vann smärtorna över mej.

Min vänstra armbåge, fingrarna och handleden på min högra hand och nedre delen av ryggen ut i höfterna var stela av smärtor. Jag klarade inte att lyfta mitt lilla barn (eller, jag hade såklart klarat det om inget annat alternativ fanns, bita ihop har jag blivit bra på ;) ) utan syskonen fick hjälpa mej att få ner honom i gåstolen. Som tur är var han nöjd med det tills Mamman fått värktabletter i sin kropp.

Jag hatar detta fuktiga väder som råder på utsidan, det är en pina för min psoriasisartrit. Min vänstra armbåge vill bara befinna sej i 90 graders vinkel intill min kropp och högerhandens ringfinger och lillfinger blir oanvändbara. Smärtan i ryggslutet och höfterna gör att jag stapplar runt som en gravid flodhäst. Haha...

Men snart är det sommar, hoppas den blir torr och varm så att man kan bo på stranden! Jag behöver det, då mår jag bra!

1 kommentar: