söndag 4 april 2010

Dagen i tre spänningar

Det blir inte mycket skrivet när det vackra vädret infinner sej och vi lever på andra sidan av ytterdörren. Idag har vi dessutom varit ute i skogen och käkat mat, hos mina föräldrar...

Enligt barnen har det varit en dag fylld av spännande saker.

Spänning nummer 1:

Hemma hos mormor och morfar har Minibatman en liten fyrhjuling som barnen idag fick hälsa våren välkommen på!



Lillen var ganska nöjd med tillvaron i sin egen fyrhjuling. =)
Lillan höll sej lite på avstånd, tyckte inte att åkdonet lät så trevligt.

RQ, lika rockig som alltid, chillade inne med sin dator... Eller var det hennes liv tro.

Spänning nummer 2:

När så en alldeles underbart god påskmiddag tryckts ner i magen, tack igen för maten, så dök farbror blå upp. Mitt i skogen, mitt ute i ingenstans. Det triggade barnens fantasi kan jag lova!

Spänning nummer 3:

På en liten promenad med hundarna upptäcktes en lodjursfälla (vad jag tycker om det tar jag inte upp i detta inlägg) och barnen tyckte det var spännande. Inte själva fällan i sej, men vetskapen om att det kunde finnas lodjur närmare än vad man tror. De tryckte sej en aningens närmare sin mor på promenaden tillbaka till huset...


Inga kommentarer: