onsdag 21 april 2010

Vedervärdiga vita vintervärld

I morse vaknade jag av att mina barn skrek. När jag reste mej upp och tittade ut genom fönstret så hade jag lust att skrika i kör med dem. Utanför föll dasslocksstora snöflingor och draperade snabbt världen i vitt - IGEN. Min stora dotter blev helt galen, medan de andra tog det med en suck och lite gnäll.


Hallå - Det är snart maj, det ska väl inte snöa nu??? Jaja, jag vet, aprilväder och blablabla...

Nåväl, min dotter gick i taket totalt och förklarade så lugnt hon nu klarar av att om det ligger en endaste snöflinga kvar på marken då hon fyller år så ska hennes födelsedag flyttas. Hon tänker INTE fylla tretton på sin födelsedag om inte hennes värld är snöfri! Två veckor kvar till hennes födelsedag, ligger det snö kvar så sparar jag ju pengar i alla fall. ;)




Jag kan inte påstå att jag är särskilt exalterad över vädret som råder utanför fönstret själv. Blommorna göms under det vita och rabarberna som precis tagit sej upp ur jorden är snart täckta av snö igen. =(


Som grädde på moset måste jag ut och köra, med sommardäck eftersom de ändrade lagen! Jag har en tid hos tandläkaren, tog bara sex år att få den, så det är bäst att jag tar mej dit... *suck*

Inga kommentarer: