tisdag 13 april 2010

... jag har nämligen inte kommit på var man stoppar in p-pillren...

Idag har två försäljare ringt hit. Först en från Bredbandsbolaget, en karl, och sen en kvinna från ett tidningsförlag. Båda var väldigt trevliga och inte särskilt påstridiga, vilket de båda får ett plus i kanten för.

Mannen undrade om jag ville skaffa ett mobilt bredband som komplement till mitt nuvarande abonnemang hos dem och få en laptop med på köpet. Tack, men nej tack svarade jag...

Han började då att säga något mer, men jag avbröt med repliken:
"Har man sex barn, som jag har, så reser man inte särskilt ofta och dessutom finns här datorer i ett överflöd som en extra bieffekt till just det faktum att barnen är så många."
"Oj, jag ska inte säga vad jag tänker just nu, men du måste ha händerna fulla. Ha en trevlig kväll!" blev hans svar.
Jag avslutade samtalet med en suck.

Kvinnan ville sälja en prenumeration till mej och började samtalet med att förklara att eftersom jag tidigare haft barn som varit kunder hos dem så hade de ett specialerbjudande och jada jada bla. Sen frågade hon hur gamla barnen var nu.

"0, 2, 4, 6, 11 och 13 på ett ungefär"
"Oj, då har du händerna fulla" fick jag till svar

Köpte en prenumeration på en tidning till MEJ, jag tyckte jag var värd ett par nummer att skratta åt för en hundring. =)

I vilket fall som helst så börjar jag tröttna på repliker som:

"Då har du händerna fulla"
"Det finns preventivmedel vet du"
och
"Ska du befolka världen själv"
eller
"Du har i alla fall gjort ditt för artens fortlevnad"

Oftast brukar jag skämta bort det med repliker som:

"Jag har faktiskt inte sex händer, så mina händer är mer än fulla"
och
"Preventivmedel hjälper inte då man blir gravid av att tvätta underkläderna i samma tvättmaskin, jag har nämligen inte kommit på var man stoppar in p-pillren i trosorna!"
eller
"Någon måste ju kämpa för landsbygdens överlevnad, du kanske borde göra en insats själv?"

Men om sanningen ska fram så tycker jag bara att människor är jävligt jobbiga då de kläcker ur sej dessa kommentarer. Varför inte vara tyst istället, eller fråga om jag behöver hjälp då jag står där med barn som rusar åt olika håll (vilket väldigt sällan händer)? Eller varför inte berömma mina barn då de kommer på en rad och uppför sej bättre än vad de flesta ungar i deras ålder gör då vi är ute?

Ibland så ska man bara sköta sej själv och skita i andra!

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

De kommentarerna får man när man har tre barn också....
Skit i dem du!
Ha det gott, och bara älskar dina citat från grabbsnacket :O)