måndag 5 april 2010

Skaftet har ruskats

Mammans bägare blev nääästan full, men en sekund innan den rann över så skickade hon ut fem barn på gården, satte mini i gåstolen och röjde.

Så nu har skaftet ruskats (det tog ett par dagar), tvätten plaskat runt i maskinerna och halva barnaskaran sover!

I morgon ska Mamman på barnbesiktning med lilltjejen, men nu, NU ska Mamman lägga en unge till och sen ska hon bänka sej framför tv:n med en liten mellancider och njuta av tystnaden.

Kan nästan ana att morgondagen knappast blir lugnare för då kommer S och hennes fyra bus hit på besök ända från huvudstaden. Ska bli så kul! Att få se hur stora pojkarna blivit, att få snosa på den nyfödda skruttan och bara att få tôla lite, som det heter på ren värmländska!

1 kommentar:

BP sa...

Nu har jag sträckläst några dagars inlägg i din blogg igen. Jag älskar din blogg och dig som person som hanterar "livet" på ett sätt som jag (inte) är avundsjuk på.
Mjölkbadet och kvävningen av datorn tog priset. Å mimorgon fyra pers till ... jag ger mig;-)