fredag 22 oktober 2010

Vem la den ordern?

Sitter och vakar över min lilla sötnos, febern är nu nere i 40,21 grader efter dubbel dos febernedsättande (i enlighet med sjukvårdsrådgivningens direktiv efter konsultation på telefon), dags för nästa dos runt halvfyra.

Bäst som jag satt här kikade jag ut och ser snön vräka ner. SNÖ! NU? Vill inte ha det, vem har lagt in den ordern? Kom hit så ska jag se till att du får nog av snö för en livstid... =(


Hoppas att jag inte behöver åka in till sjukhuset inatt, trött, mörkt, snö och sommardäck... Hur ska jag hinna byta "skor" på bilen? Hur ska jag kunna stå härute i snöyran med alla barn och göra det?


Ska lägga mej framför tv:n nu, ville bara att ni alla ska veta att hur mycket jag än kan tyckas ha gnällt över mitt liv idag så vill jag fortfarande inte byta bort det. Mina barn gör mej rika, de lär mej nya saker varje dag och de tränar mitt tålamod och min multitaskingförmåga för jämnan. En utbildning av livet som inte går att tillförskansa sej på annat vis, men som är nyttig att ha i bagaget för framtiden!

Dock tycker jag att de dagar som går ut på att överleva istället för att leva är tyngre än de andra dagarna, tack och lov är de också mycket färre! ;)

Inga kommentarer: